Siłowniki gazowe to elementy, które mają bardzo szerokie zastosowanie w motoryzacji. W sposób szczególny spotykane są w przypadku traktorów i innych maszyn rolniczych. W praktyce jednak niewiele wiemy na temat tych przedmiotów. Co to jest siłownik gazowy? W jaki sposób zbudowany jest siłownik gazowy 200n? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Co to jest siłownik gazowy?
Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat siłowników gazowych, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, czym one tak właściwie są. Otóż można je zdefiniować jako pewne elementy hydropneumatyczne, które są w stanie magazynować energię. Działanie całości opiera się na wykorzystaniu azotu i oleju- dostarczają media ściśliwe i tłumiące. Co ciekawe, siłownik gazowy 200n może być skonfigurowany w dowolny sposób, dzięki czemu zwiększa się jego zastosowanie. Profesjonalne sprężyny gazowe są w stanie pracować w temperaturach od -20 do nawet 70 stopni Celsjusza.
W jaki sposób zamontować siłownik gazowy?
Aby całość działała prawidłowo, kluczowa jest kwestia prawidłowego zamontowania siłownika gazowego 200n. Specjaliści zalecają, aby montować sprężynę tłoczyskiem do dołu. Dlaczego? Otóż dzięki temu możliwe jest uzyskanie całkowitej amortyzacji ruchu w równym położeniu. Dodatkowo istotna jest kwestia przyhamowania na końcu skoku. Siłownik gazowy 200n powinien być zamontowany w taki sposób, aby sprężyna była w neutralnym położeniu. Nie należy malować lub smarować tłoczyska całego elementu, bowiem prowadzi to do gorszej jakości działania. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że przeciętny siłownik gazowy 200n będzie działał prawidłowo na około 25 tysięcy cykli. Wartość ta może jednak ulec znacznemu pomniejszeniu, jeśli sprężyna gazowa będzie działać w niekorzystnych warunkach, czyli w zabrudzeniach lub w nietypowej temperaturze.
W jaki sposób zbudowany jest siłownik gazowy 200n?
Siłownik gazowy 200n zbudowany jest z takich elementów, jak cylinder, tłoczysko, tłok, podkładek, pierścieni, prowadnic. Siłowniki charakteryzują się tłumieniem końcowym podczas całego ruchu. Wyróżniamy tłumienie zarówno dynamiczne, jak i hydrauliczne. Jeśli chodzi o dynamiczne tłumienie- siłownik zwalnia dość płynnie, dzięki czemu szyba w traktorze lub inny element zamyka się bardzo delikatnie. Nieco inaczej wygląda to w przypadku tłumienia hydraulicznego, bowiem hamowanie następuje w bardziej gwałtowny sposób.